torsdag 18. november 2010

Når det drypper kjønnssaft på presten...

...så renner det over for biskopen. Biskopen, eller mullahen om du vil, er naturligvis Kvarme. Det ryktes at Kvarme vil bannlyse eller muligens utstede en fatwa mot Gelius og hans bok.

- Det er lang tradisjon blant religiøse autoriteter å forby bøker og filmer de ikke har sett og ikke forstår. Vi den norske kirke kan ikke være noe dårligere, ellers blir vi ikke tatt på alvor i Tehran og Roma, sier Kvarme i en kommentar.


Khamenei smiler fornøyd etter nyheten om anti-Gelius fatwaen.

Blogglisten

5 kommentarer:

elwez69 sa...

Selv om Einar Gelius med nøye kalkulert risiko sikkert har sparket inn noen kirkedørerer med en bok som burde være uinteressant for alle andre enn han selv, så fortjener han ikke (heders)betegnelsen provokatør. Gelius er bare en selvhøytidelig og meget irriterende mann med stort ego, og umettelig behov for å meddele sine synspunkter i riksdekkende media, og som til nå har levd greit på våre skattepenger. Ikke står jeg i statskirken (Gelius er et godt eksempel på hvor lite vi trenger statskirkeordningen), og ikke er jeg engasjert i Kvarmes beveggrunner for å eventuelt sparke Gelius, men hvis så skjedde vil det neppe bli noe stort tap for noen, bare befriende. Så stå på Kvarme, jeg liker deg ikke, men akkurat her har du min fulle støtte!

Konrad sa...

Verken Kvarme og Gelius er ikke mine favoritter for si det forsiktig. Men denne saken viser nok en gang hvor tøvete sexfiksert kirken er.

Anonym sa...

Gjør døren høy og porten vid..........

Anonym sa...

Hvorfor kan ikke TVNorge gi denne Gelius sitt eget program?

Konrad sa...

nei, gud forby!
:)