onsdag 22. juli 2009

Jens for god for Jensen

[fra Finansavisens intervju med Hans Geelmuyden 25.juni 09]


- Det er bare en som blir rik på Røkkes kapitalisme, og han heter KI Røkke.

- Noen rike investorer har startet kronerulling for Frp. Hvor mye har du gitt, og var det et lurt tiltak?

- Veldig lurt. Det er alltid lurt å gi penger til noe man tror på. I dette tilfellet tror jeg ikke nok.

- Du er finansminister for en dag. Hva ville du gjort?

- Jeg ville laget et skattesystem som satte lavtlønnede i stand til å stå på egne økonomiske ben. Inntektsbortfallet ville jeg kompensert med økt eiendoms- og boligskatt. Subsidieringen av bolig som spareform er meningsløs og usosial.

- Blir Siv Jensen statsminister?

- Siv Jensen er god. Jeg er imponert over hvor godt hun klarer seg. Men Jens er for god til at Jensen blir statsminister.

- Spesielle ønsker før valget 14.sept?

- Jeg håper dette valget gir de maktesløse makt. Det er mange som ikke blir hørt i Norge: innvandrere, naturen, rusmiddelmisbrukere, og alle som står i ulike køer. Disse stemmene må vi lytte til. Det er disse som trenger politikken. Vi andre klarer oss uansett.

Konrads kommentar: Slik snakker en ekte sosial-liberaler. Kanskje Geelmuyden kan erstatte Sponheim?

Ingen kommentarer: