tirsdag 20. april 2010

Furtet - fikk 4 mill kr i trøst

Tidligere Schibsted-direktør Birger Magnus tapte kampen om toppjobben i selskapet. Kort tid etter nederlaget forlot Magnus medieselskapet, og fikk med seg en solid sluttpakke ut døra, i følge E24.

Og sluttpakken den er på 3,7 mill kr for Magnus, eller omtrent 10 årslønner for vanlige dødelige. Det blir stadig flere og mer åpenlyse metoder for å rane til seg penger, helt lovlig til og med.


Vi vanlige dødelige må bite i oss nederlaget ved avslag på jobbsøknad, men Schibsted-toppene får altså noen mill som plaster på såret. Jeg trodde den slags trøsting var forbeholdt små sarte barn, ikke tøffe Schibsted-sjefer.

Dersom det er så lettvint å tjene noen millioner skal også jeg begynne å søke på jobber jeg ikke vil få. Om ikke annet vil jeg karre meg til en plass i Norges nye snyltersjikt.


Schibsted-direktør (56 år) griner seg til 3,7 mill i trøstepremie.

Blogglisten

Ingen kommentarer: