lørdag 1. august 2009

Dagens 2. anbefaling: Politisk taktikkeri truer vår frihet

Det er mye som tyder på at Ap utsetter behandling av Datalagringsdirektivet på grunn av politisk taktikkeri, se grundige analyser hos Liberaleren. SV og SP vil bruke reservasjonsretten i EØS, mens AP vil holde seg inne med og/eller gjøre Norge så EU-likt som bare mulig for at fullt medlemskap skal bli spiselig på et senere tidspunkt. Jeg tviler på om AP har så veldig stor tro på direktivet som sådann, men det kan jo ikke utelukkes, AP har jo visse autoritære og endog totalitære instinkter.


Selv om SV og SP vil bruke reservasjonsretten, vil de nok ikke ofre regjeringssamarbeidet. Dermed holder Stoltenberg denne nøtten unna valgkampen.

Jævla sleipt. God grunn til å stemme Venstre.

4 kommentarer:

Odd Frantzen sa...

Det hadde vårt fint om du kunne underbygge påstanden om at Ap har visse autoritære og totalitære instinkter.

Konrad sa...

Det er en påstand som står for min egen regning. Neida jeg kan ikke "bevise" en slik generell påstand med å linke til en eller annen tilfeldig nettside. Akkurat som det ikke går an å bevise at Frp er et rasistisk parti for bilbøller.

Dersom du ble fornærmet på Aps vegne er jeg veldig fornøyd.

Odd Frantzen sa...

Synes begge deler blir litt useriøst jeg.

Konrad sa...

Vel, din synsing er ikke noe mer troverdig enn min, bortsatt fra at du er partisk. Jeg har aldri påstått at jeg er nøytral, men jeg er i det minste ikke gift med et parti.