lørdag 1. oktober 2016

Frp - partiet mot visse former for innvandring

Når Frps frontfigurer sier "innvandrer" så mener de egentlig "muslim" eller "neger", når de sier "innvandring" mener de "innvandring fra Afrika eller islamske land". Paul Bjerke i Klassekampen:

Fremskrittspartiet fører generelt sett ingen streng «innvandringspolitikk». De aller fleste innvandrere til Norge kommer hit på grunnlag av EØS-avtalen. De er polakker, litauere, svensker, rumenere og briter.
I virkeligheten er partiet slett ikke mot innvandring fra land utafor EØS heller. Er det noen som har hørt Carl I. Hagen eller Siv Jensen klage på innvandringen fra Filippinene, Russland, Vietnam og Thailand? Det er flere thailandske enn pakistanske kvinner i Norge. Pakistanerne utgjør totalt sju promille av befolkningen, samme andel som partiet De Kristne får av stemmene ved stortingsvalg. Vi har like mange innvandrere fra Vietnam som fra Afghanistan. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg aner ingenting om hvem denne Kjølner er; men at FRP er et rasistiske naziparti som er Satan, Hitler og Ku Klux Klan reinkarnert får du ikke meg med på.
Jeg vil tippe at det var minst 5 prosent av den norske befolkningen som sluttet seg til NS under 2.verdenskrig; det var et stort og åpent sår i mange familier men å rakke ned på noen i generasjoner etterpå på grunn av slikt er utelukkende svinsk og infantilt. Jeg hadde en grandonkel som var i NS; skal jeg gå i gapestokk og henges ut på grunn av det. Når det er sagt møtte jeg aldri denne grandonkelen; men jeg kan innformere deg at ingen av hans etterkommere har blitt nazister, fascister og rasister. Ikke FRPere heller bare så det er sagt. Du er litt av en koselig fyr du som elsker å rippe opp og skjære opp i gamle sår som forhåpentligvis disse familiene har lagt bak seg. Hvem vet; kanskje du har noen i nær slekt også? Husk at det var mange som løy og tiet ihjel hva de virkelig hadde gjort under krigen.
De fleste profilerte mennesker i Norge med NS-familie tilhører venstresiden så vidt jeg har fått med meg meg.
Vi kan jo starte med tidligere finansminister Per Kleppe i AP; den eneste i sin familie som ikke ble med i NS. Guttorm Hansen; en annen i AP hadde en bror som falt på østrfonten.
Torgrim Eggen; forfatter som definitivt hører til på venstresiden: familiebakgrunn i NS-familie. To onkler som var på østfronten tror jeg. Faren til Jo Nesbø likeså.
Og så er det forfatter og journlist Bjørn Westlie som alltid har tilhørt venstresiden.
Du ser? Hvorfor denne trangen til å rive opp og brennemerke mennesker nesten 80 år etter at andre verdenskrig brøt ut? Er du ikke riktig navla?

Konrad sa...

Nå har jeg ikke bragt inn KKK, Satan eller Hitler i debatten.

Det spesielle er ikke Kim Kjølners bestefar eller grandonkel var nazister og frontkjempere og nasket til seg jødenes eiendom, det spesielle er at Chim Kjølner selv flørter med rasismen og han har hatt viktige verv i et parti som vokste seg stort på fremmedfiendtlighet.
http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/28596


Kjølner ble også siktet i T5PC svindelen
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/24/415501.html
http://www.vg.no/nyheter/pyramide-skandalen/hjem-i-taushet/a/101377/

For Kjølner-familiens del dreier det seg ikke "bare" om NS-medlemskap (min oldefar var også NS-medlem), vi snakker her om kommandanter for konsentrasjonsleiren på Berg (der den jødiske familien som også var Kjølners konkurrenter i konfeksjonsbransjen satt internert i påvente av Auschwitz) og diverse svineri på Østfronten. Kjølner-familien kan skilte med en rad landssvikere og trolig krigsforbrytere som skodde seg på at jødene ble sendt i gasskammeret. Dette har selvsagt ikke dagens generasjon noe ansvar for (selv om han har arvet millioner fra Adelsten-imperiet).