lørdag 19. juli 2008

Samferdsel: Svinger er en plage



Norske veier har en god del svinger. Til og med stamveiene mellom storbyene har flere svinger enn jeg klarer å telle på en hånd. Svinger er farlige dersom man kjører fort, særlig om vinteren. Jeg liker å kjøre fort, men i svingene må jeg kjøre sakt, derfor liker jeg ikke svinger. Svinger er kort og godt en plage.

Bildet: Eksempel på svingete norsk vei


Dette er tredje artikkel i en serie der jeg dokumenterer og analyserer oversette samfunnsproblemer. Jeg har tidligere påpekt at det regner i Bergen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg forstår at det må være svinger når man kjører opp fjell og lignende, men hvorfor må en vanlig vei gjennom en tilsynelatende uproblematisk natur være så svingete? Kan ikke du finne ut av det er du snill? :)

Jeg har hørt en forklaring en gang serru, men det husker jeg jo ikke nå.

Anonym sa...

Det er noe Vegvesent gjør for å plage oss Frp-velgere.