lørdag 8. desember 2012

Muslimene hører ikke til her



Muslimene vil ødelegge Europa fordi det står i vegen for deres kamp for verdensherredømme. Det er mange som sier at muslimen kan jo ikke for at han er muslim, han kan da ikke utvises av den grunn. Etter min mening er ikke noe resonnement mer overladisk enn dette. Er det noe et menneske kan for, så er det da for det det er, slik som det er. Enhver får svare for det han er. Det er fullstendig galt å si at en muslim ikke skal behandles slik fordi han er muslim. Han er ikke norsk, han er ikke europeer, han er orientaler. Muslimene har ikke noe i Europa å gjøre. Det er muslimene selv som skaper islamofobien.

Hvem kan ha skrevet noe slikt, mon tro? ABB? Fjordman? Bruce Bawer? Hege Storhaug? Hans Rustad? Andre forslag?

10 kroner til den som gjetter riktig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

La meg begynne med å anta at du har bytta ut "jøde/jødedom" med muslim.

Hvis dette er rett, kan det være Vidkun Quisling.

Unknown sa...

Det skulle vel ikke være en viss Vidkun Quisling som i den søte adventstid i 1942 talte til en gruppe trønderske nazister om den jødiske fare? Retorikken er dessverre slående lik, det er ikke til å komme utenom.

Konrad sa...

Riktig. Her er det flere som leser klippspalten i Morgenbladet, formoder jeg.

Det var altså Quisling på besøk i Trondheim første uke i desember 1942. Noen dager før var som kjent de norske jødene arrestert og de fleste sendt til Auschwitz.

Anonym sa...

Nei, jeg husker det vagt fra Dahls Quislingbiografi eller noe sånt.

Du kan sende den enorme premien til et godt formål :-)

Doremus sa...

Pokker, her skal man være kjapt ute for å vinne premier. Da får jeg nøye meg med de 10 kronene jeg veddet med meg selv i forrige uke om at dette sitatet kom til å dukke opp her på bloggen. ;-)

Konrad sa...

Anti-anti-semittene hviler aldri!

Anonym sa...

Hege Storhaug ville aldri ha skrevet noe slikt! Hun hater ikke muslimer, men er opptatt av maktovergrep i muslimske miljøer. At hun til tider er ganske unyansert er en annen ting.

Konrad sa...

Tja. Storhaug er mer enn bare "unyansert", hun er opptatt av hvor mange muslimer det er i Norge og det er i følge Storhaug et problem. Storhaugs implisitte premisser er egentlig rasistiske fordi hun essensialiserer muslimene.