tirsdag 7. mai 2013

Romfart, Endlösung og turisme

Romvesener som farter over landegrensene og slenger rundt i gatene på jakt etter småmynt skaper ubehag i velstands-Norge. Ingen Endlösung i sikte skriver Andresen på Minerva. Forby! skriver Thue, en litt mindre skarpsindig Minerva-redaktør. Thues argument synes å være at tiggerne "dominerer gatebildet" og "de forsøpler". "Man hjelper ingen dersom man lar byrommene bli tatt over av disse gruppene, slik man har sett tendenser til i Oslo de siste årene," skriver Thue.

Jøye meg. Skal vi forby tigging fordi de blir mange rumenere med rare klær i gatene? Hva blir det neste fra Thue? Forbud mot turisme fordi hordene av japanske og kinesiske turister tar over byrommet og Vigelandsparken? Kanskje stenge Vigelandsparken og Geirangerfjorden for å dempe turisttrøkket?

Man hjelper ingen dersom man lar byrommene (her Vigelandsparken)
 bli tatt over av disse gruppene av asiatiske turister, 
slik man har sett tendenser til i Oslo de siste årene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man burde kanskje ikke straffe tiggerne, men 7-800 kr i bot for å gi ville nok være riktig.

Konrad sa...

Norge er et fritt land. Hvorfor skal jeg ikke kunne gi penger til hvem jeg vil?

Olav Thon delte ut noen millioner til sine slektninger på et treff oppe i Hallingdal. Det var et fritt valg.

Selv gir jeg stadig 20 kr til Ica for varer som ikke er verdt mer enn 10 kr. Hvem burde straffes? Jeg eller Ica?

Her om dagen slang jeg forresten 7 kr i vekslepenger på bardisken. Det var tips til den søte bardamen. Burde jeg straffes?