lørdag 17. mai 2008

Minst av alt er nestekjærligheten

Kristenblogg (nå del av DagenMagazinet) avslører at deres egen nestekjærlighet finnes mer på papiret enn i praksis. I sandkassekampen med Kjellemann avslører moderator (Andreas Hesselberg) og hans våpendragere at de ikke er stort bedre enn oss andre når det kommer til stykket.

Jeg vil oppfordre alle som bekjenner seg til den kristne lære å friske opp litt av sitt eget verdigrunnlag (i tilfelle de har glemt et og annet vesentlig). Jeg tror faktisk jeg trenger en repetisjonsoppgave selv. Her fra Bergprekenen:

"Salige er de ydmyke,
for de skal arve jorden.
...
Salige er de som skaper fred,
for de skal kalles Guds barn.
...
Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.
....
Dere har hørt det er sagt: ' Øye for øye og tann for tann.' Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Vil noen saksøke deg og ta skjorten din, så la ham få kappen også."

2 kommentarer:

Amos Keppler sa...

De har vel demonstrert sin mangel på litt av hvert når det gjelder menneskelighet i årevis. Dette er bare nok en sak i så måte.

Ja, tobente ulver som samler seg ved lukten av blod.

kjellemann sa...

Takk Konrad for at du tør!