søndag 13. november 2011

Innpåslitne svartmuskede menn

"Bloggeren" Anne Viken har i Morgenbladet 4. november høstens beste innlegg i voldtektsdebatten:

Ein gong klokka elleve på føremiddagen kom eg ut av ein butikk i Akersgata. På fortauet gjekk ein mann, ein innvandrar. Han ville ete middag med meg. Eg har aldri møtt han før. Eg sa nei. Han sa jo. Til slutt måtte eg ta hans nummer for å bli kvitt han. Det blei sjølvsagt ingen middag. Han var aggressiv og pågåande.
Dette er opplevelser mange kan nikke gjenkjennende til. På ferie i Tunis (vinteren 2008 tror jeg det var, midt på dag) ble jeg praiet av en mann som ville pusse skoene mine, han var veldig pågående og veldig svartmusket. På ferie i Tyrkia våren 1998 var det en vilt fremmed mann som forsøkte å prakke på meg et håndknyttet teppe, han var veldig aggressiv og pågående, dessuten svartmusket.



Masete, svartmuskede menn med dårlig diksjon - det er fa'li det!

6 kommentarer:

Jahn B. Nesle sa...

Skjønner svært godt bloggeren Anne Viken. I Midt-Østen, Sør-Europa og i Brasil har jeg selv blitt antastet av svartmuskede kvinner som har sagt at de vil gjøre meg glad. Men kjære deg Anne Viken, man må da ldri motta noe telefonnummer av dem. Snarere må man framvisvise sunn vestlandsk pietisme, må vite.

Konrad sa...

Ja selv i Dronningengsgate har jeg blitt antastet av svartmuskede kvinner.

Historien Anne Viken forteller er eksempel på dårlig folkeskikk. Men belyser det voldtekstproblematikken? Det er et anekdotisk sjikanering av innvandrere i Norge. Ikke noe annet.

Anonym sa...

Synes du tar for lett på opplevelsene Konrad. Har snakket med mange jenter som har opplevd mye ubehagelig oppførsel fra innvandrere i DK, Frankrike og i Oslo.

Det eneste du oppnår er å fremstille deg selv som en insensitiv drittsekk som driter i om andre plages.

Nei - jeg signerer ikke med navn nå. Ingen vits i å gjøre det personlig. Bare tenk over det jeg skriver.

Konrad sa...

Jeg tror ikke du forsto poenget. Jeg har overhode ikke bagatellisert disse jentenes opplevelser.

Jeg har selv en vennine som ble plaget av innpåsliten nordlending. For ikke å snakke om den fulle og sleske strilen en annen vennine ble belemret med.

Problemet er
1) underforstått generalisering: "innvandrere med mørk hud er ekle og umoralske"
2) underforstått kobling til voldtekt: hvordan kan Anne Viken uten videre påstå at innpåslitne mannfolk=voldtektsforbryter?

Anonym sa...

Stakkars Konradgutt med 0-kommentarrekord på de pinlige skriveriene sine av alle bloggere jeg har vært innom. Du er virkelig en venneløs taper.

Ærlige Erling

PS: pakkisen du kjøper kebab av nede på hjørnet telles faktisk ikke som venn (og dessuten spytter han i dressingen når han snur ryggen til deg for han hater også trynet ditt som alle andre med vett i skallen).

Konrad sa...

Du er virkelig en artigkar du Ærlige Erling.

Jeg skriver ikke her for å få venner. Jeg slikker ikke folk bak. Det har du kanskje lagt merke til? Venner har jeg i utenfor internett, i mitt fysiske, sosiale liv.

Det er velkommen tilbake for å skrive kommentarer, men da bør du helst forholde deg til det saken handler (det kalles også saklighet).

Ditt halvrasistiske vås om pakkisen på hjørnet kan du spare meg for.