mandag 28. november 2011

Klokskap i VG og Aftenposten

Jeg har aldri likt VG noe særlig (selv om de er gode til å grave frem fakta), klokskapen (uansett hvor bakstreversk) er liksom Schibsted-søsteren Aftenposten som har hatt ansvaret for. Nå ser det ut til Elisabeth Skarsbø Moen må få et par stjerner i margen, hun skriver blant annet:

Debatten om sammenhengen mellom meningsdannelsen i samfunnet og volden 22. juli er vanskelig. Vi er flere som har gjort feil. Frp har gjort feil, Ap har gjort feil og jeg har gjort feil.
(...)
Har jeg et ansvar for at klimaet i integreringsdebatten ble så lite forsonende? Har jeg bidratt?
Knut Olav Åmås i Aftenposten er langt mer defensiv, slik Valen viser. I stedet for å gå inn i den reelle debatten Valen oppfordrer til, forsøker Åmås å bagatellisere sitt eget bidrag til et debattklimaet og sin egen omfavnelse av Bruce Bawers konspiranoide rasistbok.

Med folk som Valen i front begynner jeg så smått å få tilbake troen på SV.

Ingen kommentarer: