Nils Rune Langeland sammenligner i Morgenbladet (17.des, ikke på nett) universitetet med en fotballklubb. Han påpeker det som burde være opplagt, men som dessverre ikke er det i dagens universitetsregime:
Kva er viktig for eit universitet? Å få tak i dei beste forskarane, vinne omdøme og så trekkje til seg mange gode studentar – aller helst frå heile verda. Alt saman i ein sjølvforsterkande spiral. (..) Alt anna i eit universitet er tilfellelege støttefunksjonar på line med sal av supporterutstyr.Når selgere av supporterutstyr lønnes like godt og har mer de skulle sagt enn de beste spillerne er det opplagt for alle at fotballklubben er helt på jordet. I fotballens elitedivisjon er det ikke slik, men ved universitetet er dette den sørgelige tilstanden. Alskens kontorsjefer, smådirektører og andre dilletanter er mest opptatt av å telle binders og fylle ut skjema korrekt har blitt den nye avantgarden ved universitetet, selv om de knapt vet hva et universitet.
Langeland skriver videre:
Å byte ut kunnskap med pedagogikk er eit av dei største trugsmåla mot å bli eit universitet. Her trengst det sterk lut. Plumbo i røyra for at kunnskapen skal flyte fritt!Nettopp. Det er en misforståelse at universitetet er en pedagogisk institusjon, det er en kunnskapsinstitusjon. Pedagogikken er bare et hjelpemiddel. Studentene er voksne mennesker og trenger ikke barneskolepedagogikk.
(...)
Daning er ikkje å innstudere posituren av sinnelagsetisk vemod, men handfast innsyn i kunnskapens arkitektur. Då fyrst skjønar ein kor lite ny kunnskap som faktisk finst.
Binderstellerne er universitetets nye stjerner.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar