torsdag 11. oktober 2012

Parodi mot parodi

Aftenpostens Åmås dyrker verdien av dissens og legger vekt på at skal være høyte under taket på Aftenpostens debattsider. Resultatet er kaudervelske innlegg fra ytterfløyene, tidligere Hege Storhaugs som har nådde et nytt bunnmål med sitt babbel om "urnordmannen", nå sist (10.okt) Halvar D. Pettersen med dette sammensuriet av et resonnement:

Karikaturtegningene og filmen er krigshandlinger; en integrert del av det vestlige korstoget mot islam.
Etter å ha okkupert muslimenes mest hellige steder, sultet ihjel en halv million irakske barn, sønderbombet sivilbefolkning og flyktninger, internert og torturert uskyldige, og innsatt Qusling-regimer i halve araberverdenen, tillater Vesten seg på toppen av det hele å håne de undertrykkede og forfulgtes innerste følelser gjennom å krenke Profeten.
Jøjemej, dersom dette skal være ytringsfrihetens høydepunkt.

(takk til Doremus for tips)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Delvis off-topic. Men siden vi begge åpenbart har lett for å henfalle til hoderistende undering hver gang Hege Storhaug uttaler seg, tillater jeg meg å gjøre oppmerksom på at jeg i dag nok en gang har gitt meg i kast med denne øvelsen. Jeg har til og med hvert i noe som, riktignok under tvil, kan karakteriseres som dialog med Storhaug og hennes kompanjong Karlsen. En opplevelse som helt klart er verdt en beretning.
http://transfines.blogspot.no/2012/10/rasisme-i-form-av-knivskarpe-kommentarer.html

Konrad sa...

Hva skal man si? Det har et visst uvirkelig preg.

Doremus sa...

Uvirkelig preg, sa du? You ain't seen nothing yet.


Lokal Krf-leder solidariser seg med norske muslimer

Etter de siste dagers utspill fra ekstreme islamister i Norge har mange vært bekymret for at muslimer som gruppe skulle bli stigmatisert. Krfs kvinnepolitiske leder i Møre og Romsdal, Monika Tettli, bestemte seg for å gjøre noe med det.

- Det går an å spørre hva regjeringen tenker med å innsette en ung muslimsk kvinne som kulturminister. Hva vet hun om vår kristne kultur? Det kan se ut som om hun har fått jobben Stoltenbergs folk har begynt på: Å utradere vår kristne kultur, og åpne dørene for en annen kultur. Det er et farlig prosjekt, sier Monika Tettli.

- Jeg var redd for at folk skulle tro at alle muslimer er ekstremister, sier Tettli til Liksombladets reporter. - Ved å gå ut med de dummeste og mest generalisende utsagnene jeg kunne komme på, håper jeg å vise folk at man også finner ekstremisme og idioti i andre leire, sier Tettli.

Krf-leder Knut Arild Hareide sier fylkeslaget har vært i kontakt med Tettli for å be henne om å koordinere slike solidaritetsaksjoner bedre med partiet i fremtiden. Det kommer Tettli til å rette seg etter.

- Jeg vurderer å ta til orde for drukning av kattunger i solidaritet med pelsdyroppdretterne. Men da kommer jeg først til å ha samtale med ledelsen. Eller be aftenbønn, som jeg også kaller det, forklarer Tettli.

- Du er ikke redd for at folk som ikke skjønner ironien i budskapet ditt kan komme til å tenke negativt om deg?

- Jo, det kan jo tenkes. Men som kristne har vi en plikt til å stå opp for de svake, selv om det koster noe for oss selv. Dessuten bor jeg på en øy ytterst på Mørekysten, så jeg er vant til storm, avslutter Tettli.

#ghostwriting
#denne kommentaren kan reproduseres uten noen vederlag til forfatteren