onsdag 19. november 2008

Amalie: "Jeg likte sexyrket"

Forsøket på å begynne et nytt liv har vært så tøft for eksprostituerte Amalie (31), at hun lengter tilbake til sexsalg.

- Jeg savner å gjøre noe jeg følte jeg var flink til, sier Amalie til VG.

Hun skammer seg ikke over å ha solgt sex, men angrer på at hun begynte.

- Jeg var ung og dum da jeg gjorde det første gang. Men stort sett likte jeg sexyrket. Det er kanskje vanskelig å forstå, men jeg følte jeg hjalp kundene med mer enn seksuell tilfredsstillelse, og det ga selvtillit.

Kjøp av sex blir snart forbudt og sexkunder vil dermed være kriminelle.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Horer burde fått kongens fortjenste medalje. De jobber hardt og gir mye glede!

Anonym sa...

Det vet jeg ingenting om, men jeg mener at kriminalisering ikke er veien å gå.

Anonym sa...

Jeg tror heller ikke kriminalisering er veien å gå. som "Amalie" sier, likte hun det, og da ser jeg ikke noe galt ia at noen kjøpte de tjenestene hun leverte.
Hadde man heller satset på å legalisere og proffesjonalisere med lisensiering og registrering under kontrolerte forhold, slik at de som ønsker å tilby slike tjenester kan gjøre det på en verdig og tryggere måte kunne man likevel bli kvitt gateprostitusjon, og kansje gjort at også kundene ville foretrekket de lovlige tjenestetilbyderne, framfor de som tvangsselger menesker i skjul eller på gata.

Anonym sa...

Helt enig med Konrad. Samfunnet leter alltid etter noe å fordømme. Fin blogg forresten! :)

Anonym sa...

Problemet er vel helst at hun ikke slipper til i samfunnet pga fortida si, og nå ikke får seg en vanlig jobb.

Jeg er sikker på at hun er flink til mer en å betjene kåte menn hvis hun bare får en sjangse.

Arbeidsgivere og medmennesker bør ta imot eks-prostituerte i arbeidslivet og ikke dømme dem!

Anonym sa...

Jeg vil bare takke for støtten dere viser.
Det varmer mitt hjerte å se at det finnes mange der ute som ikke ser fordømmende på jenter i prostitusjon. Håper politikerene kan begynne å se på oss som mennesker snart også:))

Tusen takk!!!

Anonym sa...

Jeg vet ikke om dette er den rette "Amalie", men jeg lar den passere.

Anonym sa...

Hei Konrad:)
Joda, jeg er den "rette" Amalie, fra repotasjen i VG.
Jeg har lest mange blogger og innlegg etter artikkelen i Vg og P4, og jeg ville bare takke alle som faktisk støtter jentene der ute som i følge politikerene "kommer til å fordufte fra jordens overflate" nå når den nye loven kommer. Det jo tydlig at dere (i denne bloggen hvertfall)har mer innsikt i virkeligheten enn de som faktisk skal styre landet vårt.
Så tusen takk igjen, for at dere støtter og har tro på jentene i dette yrket:))

Arild sa...

All respekt til deg Amalie og andre i din situasjon.Jeg leste noe du skrev på en annen blogg for en tid siden,der du forklarte hvordan det hele foregikk,sikker sex under sikre forhold.Så jeg skjønner ikke hvorfor det må bli kriminalisert.
Nå blir jenter som jobber med dette,stemplet som kriminelle om de selger sex,og kan ende opp med å trekke på gaten også.Dere er jo mennesker som alle andre,jeg ser ihvertfall ikke ned på dere.

Håper alt ordner seg for deg Amalie,ønsker deg alt godt.

Anonym sa...

Å havne i NAVsystemet er jo hva de jentene ihvertfall ikke trenger, for det er jo et sant helvete. NAV har null å stille opp med. Atter en gang har politikerne bestemt noe og gjort det i motsatt rekkefølge av hva de burde, for hjelp til utdannelse og tilbakeføring til arbeid og penger å leve av burde vært på plass lenge FØR loven trådte i kraft. Nå havner jo jentene i NAV sitt ingenmannsland. Dette sagt uten å ha tatt stilling til "for eller imot" forbudet mot sexkjøp. Men NAV kjenner jeg til.