søndag 11. september 2011

Tilbakeblikk: Bloggstøtte og Hans Rustad

For mindre enn ett år siden kommenterte Bjørn Stærk Fritt Ords støtte til norske blogger. Rustads document.no fikk ikke støtte. Den interessante meningsutvekslingen vi hadde kommer i et ekstra interessant lys etter 22/7. Jeg skrev bl.a.:

Det er ingen skandale at Document ble refusert, tvertimot. Nina Karin Monsen fikk en pris, det er ille nok. Document glimter til innimellom, men stort sett ganske triste og til dels ekle greier. (...) At jeg er uenig med Rustad er irrelevant, men jeg mener faktisk at han har dratt ting så langt at det er skadelig (dette har jeg kommentert grundig). Document er heller ikke noe alternativ (med unntak av noen få artikler), Document er bare et uttrykk for det som nå har blitt mainstream kristen-nasjonalisme ispedd en god dose islamofobi og slikt.
Signaturen hummer-kanari skrev på sin side:

Islamofobi. Kjære vene er det uttrykket ennå i bruk? Hva i alle dager legger du i det ordet, hva mener du med det, hvorfor bruker du det? Er det en fobi som er medisinsk dokumentert? Document.no er i en helt annen divisjon enn private dilleblogger som du, jeg og mange andre driver. Sjekk besøkstallene, document er etter det som er kommet frem i debatten på document.no landets største politiske blogg, og Rustad driver på hobbybasis og holder dette nivået, det er nesten ikke til å tro at han klarer det.
Jeg vil være så dristig å påstå at min kommentar står seg. Rustad graver seg lenger og lenger ned i sitt intellektuelle gjørmehull.


Ingen kommentarer: