lørdag 13. februar 2010

Jensen: - Alkoholisering pågår for fullt

Frp-leder Siv Jensen advarer sterkt mot det hun kaller alkoholiseringen av det norske samfunnet. Hun beskylder regjeringen for unnfallenhet, melder NRK.

Jensen mener Arbeiderpartiet og utenriksminister Jonas Gahr Støre mangler vilje til å gå i rette med grupper som bruker alkohol som våpen.

- For ett år siden ble jeg latterliggjort fordi jeg advarte mot snikalkoholisering. Nå kan jeg bare fastslå at jeg fikk rett, sa Siv Jensen på årsmøtet i Oslo Frp i dag.

Jensen viste til bråket i Oslo sentrum fredag, der flere tusen ungdommer inntok store mengder for deretter å vase høyrøstet rundt i gatene.

– Dette er ytterliggående grupper som mener vi ikke skal ha restriksjoner på alkoholbruk i Norge. Selv Krf er nå åpne for en liberal alkoholpolitikk, sier Jensen med henvisning til Inger Lise Hansens initiativ for å modernisere Krf. Nå er det på tide at det edru flertallet sier klart fra, framholder Jensen.

- Norske avholdsverdier blir presset av utenlandske alkoholvaner. Naiviteten på dette området har vært grenseløs, sa Jensen i følge Aftenposten.


- Politikerne tar ikke alkoholproblemene på alvor, sier Siv Jensen.

Blogglisten

4 kommentarer:

Admin sa...

Tror alkoholen kommer til å drepe flere nordmenn enn f.eks islamister også i framtiden.

Så voksent og modent dette fokusskiftet av Siv!

Konrad sa...

Jepp. Jeg er virkelig imponert over at Jensen tar tak i en kontroversiell sak som ikke uten videre blir bifalt av partiets grunnfjell. Nesten like tøff som Inger Lise Hansen!

Don Quixote sa...

Konrad Brumlebass .

Jeg tror en humørløs drittsekk med samme syn på mennesket dere og Pol Pot vil sørge for at blondiner blir utryddet i Norge .

Konrad sa...

Hihi, humørløs er jeg iallefall ikke, du skulle bare visst.