fredag 5. juni 2009

Riddere av den rene kultur

Apropos 2: Sigve Indregard har laget en artig geografisk over politikerne i Oslo bystyre.

Hans Rustad, Vebjørn Selbekk og Hege Storhaug er riddere av den rene og ubesudlete norske kultur i følge siste nummer av Morgenbladet. Les mer om det nye todimensjonale politiske kartet for multi-kulti-Norge, kjekk firefeltstabell som burde gjøre enhver statsviter fornøyd.

Apropos: Her er Magnus Marsdals litt mer generelle kart for å orientere seg i Frp-terrenget. Denne koden burde selv Ap og Kolberg klare å fatte. Horisontalt er kultur/moral-aksen (konservative mot høyre), vertikalt er utjevningsaksen eller forholdet mellom arbeid/kapital (sosialister lengst nede):

2 kommentarer:

kamikaze sa...

Men du Konrad, jeg kunne godt tenke meg å høre hvem du selv stemmer på -- om du synes noen av partiene fortjener å stemmes på i det hele tatt.

Jeg har i hvert fall selv det dilemma at jeg vet såre godt hvem som ligger meg nærmest meningsmessig, jeg bare tåler dem ikke. De jeg faktisk liker, fører hårreisende politikk.

Konrad sa...

Godt spørsmål. Kunne jeg stemt på saker i stedet for personer og partier, ville muligens Frp fått 3 %, H 9 %, Sp 7 %, V 46 % etc

Valgets kvaler.