tirsdag 16. juni 2009

Nok en grunn til ikke å stemme Høyre

Høyre har en blogg der de forsøker å kommunisere direkte og fortløpende med velgerne. De mislykkes på vesentlige punkter.

Jeg har flere ganger forsøkt å komme med innspill, innvendinger og gode råd. Jeg er faktisk en av de velgerne Høyre forsøker å appellere til. Svarene til mine kommentarer er stort sett nedlatende eller dårlige kamuflerte unnvikelser.

Sist gang stilte jeg spørsmål ved Høyres påstand om at fjerning av juryordningen kan bidra til å bekjempe kriminalitet. Dette vil naturligvis puddingene i Høyre svare på.

Gidder ikke Høyre ta velgerne på alvor? Tror Høyre at velgerne er idioter?

Som tidligere er vel konklusjonen at Høyre er for høns.

2 kommentarer:

Bjørn Stærk sa...

For et parti å være flink med sosiale medier er vel omtrent som å være flink på TV - det gir et godt inntrykk, men det er bare et spill. Spesielt denne typen 1-til-1-kommunikasjon. De har vel fått noen som kjenner partiprogrammet til å presentere det i bloggform - men hva annet skal man gjøre? Regner du med at Erna dukker opp og sier "hm, ja, det hadde jeg ikke tenkt på"?

Tidspunktet for å påvirke politikere utifra prinsippielle argumenter er nok iallefall før de forplikter seg på et partiprogram og starter opp valgkampen.

Konrad sa...

Du har nok rett. Jeg venter selvsagt ikke at Høyre skal gjøre noe med sitt program.

Men det som forbauser meg er arrogansen: når de inviterer velgerne til diskusjon burde de i det minste late som om de bryr seg.