fredag 25. mai 2012

Merkelige Minerva

Mohamad Hamed (opprinnelig fra Irak) ble 22.juli skutt og forsøkt drept på Utøya:

 - Det var døde mennesker rundt meg på alle kanter. Det virket som en eksplosjon der jeg var den eneste som hadde overlevd. Jeg trodde jeg var i Irak. Det var helt umulig at noe slikt kunne skje i Norge, sa Hamed i retten.
Hamed måtte amputere en arm og ett ben. Gjerningsmannen var en norsk, "kristenkonservativ" islamhater.

Da slår det meg hvor merkelig argumentasjonen på Minerva kan være: Eirik Løkke insisterer endog midt i rettssaken på at det er islam som er en skummel kraft i verden. Bjørn Stærk er også mest opptatt av de skumle islamistene.

Løkkes og Stærks innlegg er nærmest uanstendige stilt opp ved bildet av Mohamad Hamed i rullestol. Løkke er like gammel som gjerningsmannen og har omtrent samme sosiale og kulturelle profil. Hamed sitter i rullestol og Løkke fortsetter å peke på islam.

Kanskje Løkke burde ta en prat med f.eks. Mona Abdinurs familie og si vennlig men bestemt: "Jeg har ikke noe i mot dere personlig, men jeg må dessverre si at religionen deres er bare rævva, det er den onde kraft i verden." Eller kanskje Bruce Bawer kan gjøre det i stedet, han skal jo uansett vitne snart og han misliker muslimer intenst.

Ingen kommentarer: