onsdag 5. august 2009

Homofile muslimer

Det er vel ingen hemmelighet at mange religioner har et anstrengt eller komplisert forhold til homofili og homofile. En studie fra 2003 viste at homofile muslimer eller fra islamske land hadde det vanskelig på flere måter, men enda verre hadde homofile katolikker med røtter i Sør-Amerika det. Og verst av alle: Katolikker fra land i Asia. Som Vietnam, Sri Lanka og Indonesia, skriver Inger Olsen i Aftenposten.


I pinsebevegelsen er det enklere: Homofili er synd, ganske enkelt. Homofile kan bli medlemmer, men ikke ledere. Strengere er det i frikirker som Oslo Kristne Senter, der homofile kan bli medlemmer kun dersom de er villige til å underlegge seg sjelesorg.

Altså, som jeg har sagt før: Den største trusselen mot homofiles rettigheter kommer fra kristenkonservative.



Transvestittklubben samlet til møte i Roma.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tenkte aldri jeg skulle skrive noe slik om et annet menneske men dette tar kaka.

Du konrad er ikke bare en skam for sosialdemokratiet men du er også generelt et dårlig og lite etterettelig menneske.

Siden du ser ut til å ha vansker med å veie ting opp mot hverandre så skal jeg hjelpe deg litt.

Hva tror du er verst?

1. Å bli fordømt av menigheten sin, slik at man kanksje må forlate den?

2. Å bli hengt?

Hvilke land har dødsstraff for homofili tror du?

http://lesbianlife.about.com/od/lesbianactivism/f/DeathPenalty.htm

Du burde skamme deg. Voksne menensker har ikek lov til å bli så forblindet av ideologi som du er.

Konrad sa...

Jeg skammer meg aldri, jeg er helt skamløs.

I Norge har vi ikke dødsstraff så det tar jeg helt med ro.