onsdag 12. august 2009

Ungdommen drekker og puler ikke så mye likevel

VG slo i sommer stort opp at ungdom på sydenferie drekker og puler uten hemning. Nå viser en ny rapport at stort forbruk av alkohol ikke er så stas likevel, forbruket blant de yngste har gått noe ned og det ser ut til at fyll er mindre sosialt akseptert enn før. Innenfor Oslo er det også interessante skillelinjer: Alkoholforbruket er klart mindre øst for Akerselva enn i Oslo vest (Aftenposten i dag). En viktig forklaring på dette er at blant muslimer er alkohol mindre akseptert. Dette har i sin tur en modererende virkning på ikke-muslimers alkoholbruk, selv om påvirkningen går begge veier.


Apropos: Frp mener naturlig nok at alkohol ikke er noe problem overhodet, mens khat er fyfy og fæl kriminalitet.


5 kommentarer:

Anonym sa...

De muslimene jeg kjenner er de som blir mest fulle og skjuler forbruket mest også.

Konrad sa...

Puler de også?

Anonym sa...

Ja de to jeg kjenner puler mer enn sine norske venner, de er helt besatt både av å sjekke damer og drikke seg fulle. Hver gang jeg dro hjem til han ene når foreldrene var hjemme var han alltid nøye med å hviske "ikke nevn alkohol" veldig strengt i øret mitt. En gang mistet jeg en vinflaske ut av sekken foran søstra hans, det var litt flaut

Konrad sa...

Puling er mye sunnere enn alkohol.

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.