lørdag 10. mars 2012

- Warloe kommer styrket ut av dette

Partileder Erna Solberg mener det er riktig av Henning Warloe (H) å trekke seg, dette viser at han er en politiker med integritet.

- Når du er i en situasjon hvor det har foregått feilvurderinger så er det viktig å vise at man tar ansvar. Det ansvaret har Henning tatt, sier Solberg til Fædrelandsvennen.

Solberg tror ikke saken vil ramme Warloes langsiktige posisjon som politiker. Warloe vil etter dette komme styrket tilbake og er absolutt aktuell som partileder den dagen jeg gir meg, sier Solberg.

- Det har vært gjort uheldige vurderinger. Som Warloe har sagt har det vært gjort ting som ikke burde vært gjort. Det har det vært full åpenhet rundt. Summen av det som har kommet frem ble slik at Warloe tok det parlamentariske ansvaret, sier Solberg.

Flere Høyre-politikere i Hordaland sier til Aftenposten.no at de mener det kan være en fordel med en politiker som ikke har politiske verv.

- Min personlige mening er at Warloe bør velges som partileder. Etter alt som har skjedd, tror jeg at partiet vil slå ring rundt ham. Utenfor politikken kan han profilere partiets primærstandpunkter. Det vil styrke Hs profil. Men så må det samtidig være bare et tidsspørsmål før han kommer tilbake til politikken, skriver byrådsleder Monica Mæland, i en SMS til Aftenposten.no.


Nok en bergenser med rundt ansikt kommer styrket ut.
Lei seg er han også.

1 kommentar:

Trond sa...

Jeg anbefaller deg å lese denne her om Warloe saken http://toso.ipublish.no/?p=2885